بحرانی ترین وضعیت آبی در ۴۶ سال گذشته داریم. «افت ۵۰ درصدی ذخیره پشت سدها و کسری ۵۰ میلیون مترمکعبی آب» «بیشتر سدهای کشور تنها ۳۰ درصد ذخیره آب دارند و سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ در کشور ۹ متر مکعب افت تولید آب داشتیم.»

جملات و تیترهای بالا این روزها مدام به گوش ما می‌رسد اما از همان گوش نیز خارج می‌شود. بحران کم‌آبی امسال در ایران و بخصوص تهران بی‌داد می‌کند. دولتی‌ها هرچه در توان دارند در حال خرج آن هستند اما گویی که مانند سایر موضوعات اجتماعی، تنها دولت نمی‌تواند از پس آن برآید. بلکه مردم نیز دوباره باید پا به عرصه بگذارند.

برای همراهی و درگیری مردم در بحران آب راه‌های مختلفی است، از تبلیغات و روابط عمومی گرفته تا رسانه‌ها؛ البته برخی معتقدند که دیگر مردم به این نوع فعالیت‌ها آنطور که باید بهاء نمی‎دهند! اما برعکس آن امروز با گسترش شبکه‌های اجتماعی، عموم مردم مشارکت فعال و درگیرانه در آنها دارند. (از جمله کمپین آزادی سربازان ایرانی) به همین جهت کمپینی با هدف صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گامی دیگر در جهت خروج از بحران آن باشد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌توانند از طریق هشتگ#کمبودآب به تولید محتوا در این عرصه بپردازند تا در مراحل بعدی در فضای آفلاین نیز اثرگذار باشد . نکته اساسی این کمپین این است که صرفه‌جویی یک فرهنگ است، نیاز به رشد و ساخته شدن دارد، بودجه و حمایت دولتی نیاز ندارد تنها «احساس مسوولیت» و اهمیت زندگی نسل‌های آینده و حتی امروزی می‌توانند به این کمپین کمک کند.

منتظر نباشید، کسی به شما گوشزد کند که مایه حیات زندگیمان در حال اتمام است. خودمان با انتشار دغدغده‌مان از بحران کم‌آبی از طریق هشتگ #کمبودآب به صرفه‌جویی در مصرف آن کمک کنیم. ما به دنبال گرفتن لایک و کامنت نیستیم ما فقط نسبت به زندگی خود احساس مسوولیت می‌کنیم. کارسافت ازین به بعد تمام تلاش خود را در جهت ایجاد این فرهنگ ملی بکار می گیرد.